Skip to main content

Er bestaan mogelijkheden om cliënten tussen de sessies te ondersteunen met digitale tools. Voorbeelden zijn: 

  • Je kunt het gedrag een nieuwe impuls geven door de cliënt weer eens gedurende een korte periode een eet- of beweegdagboek bij te laten houden of een activity tracker te laten dragen.
  • Je kunt tussendoor een automatische mail naar de cliënt versturen om hem een compliment te geven over zijn inzet.
  • Als je met de groep cliënten een online community hebt georganiseerd, kun je juist in deze fase de cliënten stimuleren om vragen met elkaar uit te wisselen alsook feedback hierop te geven. Er is dan sprake van peer learning; deelnemers kunnen op deze wijze van elkaar leren en elkaar ondersteunen. 
  • Bekijk eens de online coachapplicaties, zoals de applicatie ‘Actify’. Bij sommige online coachtools kan de cliënt zelf bijhouden hoe er met lastige situaties kan worden omgegaan.
  • Heeft de cliënt toch nog meer feedback of ondersteuning nodig, dan kun je tussen de sessies door een kort videogesprek voeren of via WhatsApp direct feedback geven. Kijk wat bij jou en de cliënt past.